Faceți căutări pe acest blog

luni, 24 mai 2010

Dor de orizont si liniste

Am spus asta de n-spe ori: sunt un om norocos. Sa-ti spun si de ce. 
Am avut noroc acum multi ani cand un om pe care abia-l vazusem de 3 ori s-a asezat cu mine in banca si n-a mai vrut sa plece. Si a ramas lipit omul asta si nu s-a dezlipit niciodata.  Si cu putin noroc, o sa ramana in banca asta, a mea, pana la capat, oricare ar fi ala.
Omul asta a devenit in timp un fel de icoana, nu cum e Kaos pentru unii, nu ca un id de mess sau ca un blog.
Omul asta e facut din carne si oase, idei si principii, omul asta m-a tinut de mana cand m-am dus la fund, a ras cand am ras eu, m-a certat cand trebuia sa ma certe cineva, a ramasa acolo, in spatele meu, cand altii n-au avut curaj sa o faca. Omul asta, verde si cu picioare radacini, e o parte din mine. Sunt unde sunt datorita lui, cunosc ce cunosc prin el, iubesc parul verde pentru el. Oamenii cu nuanta asta de verde, sunt putini. Pretuieste-i cat inca mai sunt, fiindca la un moment dat ai sa-ti dai seama ca merita si ti-ai luat teapa.
 

Am tunat zile in sir ca vreau sa vad orizontul. Bai, stii cum e sa-ti fie dor de linia aia in care pamantul se pierde? Stii dorul ala de orizont? Bai, te macina, te distruge, e ca o foame de care nu scapi. Ti se face dor si ai nevoie, la modul cel mai propiu, de orizont. De-asta am fugit la mare. Nu m-am dus acolo pentru bere, nici pentru muzica pe care o gasesc si pe Lipscani. Nici pentru oamenii pe care ii gasesc la Arte sau pe treptele TNB-ului. M-am dus pentru orizont, pentru sare si nisip. Si mi-am incarcat bateriile. Tu, om de Bucuresti, indoctrinat si limitat si complexat si etc etc.... n-ai cum sa intelegi asta. Io nu ma duc in Mamaia (nu ma mai duc, de cand am inceput sa calatoresc singura cu trenul), nu ma duc in cluburi de fite, nu port sclipici, imi strang chistoacele in pumn pana dau de un cos, car in geanta sticla de plastic fiindca mi-e rusine sa o arunc pe iarba. Nu rumeg ciunga cu sonor, nu plescai la masa, nu injur de fata cu batranii, nu-l jignesc pe tata. 
Eu sunt doar un amarat de om, cu o amarata de locuinta intr-un oras stricat de complexati frustrati care se uita la telenovele si citesc Spy. Dar eu sunt fericita. Stii de ce? Fiindca am un refugiu al meu, undeva departe, undeva unde voi nu aveti cum sa ajungeti si sa-l stricati. Am un refugiu undeva intr-un amarat de sat cu sosea neasfaltata, cu o singura scoala si 6 elevi. N-am nici telefon acolo, nici TV, nici vecini manelisti. Ascult greieri si ma uit la fluturi si sunt mai fericita decat voi. N-am nevoie de tocuri cui, nici de Levi's, nici de gentute roz cu paiete. Ok, my bad. Am nevoie de Levi's, se pupa perfect cu bocancii mei. Nu, nu-s o hippioata drogata pe care o gasesti lesinata in regie. Sunt un om oarecare, pe care-l recunosti in multime dupa zambetul de om impacat cu sine. N-ai sa ma gasesti in bai de cluburi facandu-mi poze seeeaaacsi, nici criticand o tipa prost imbracata, nici la sala ca sa-l fac pe barosan fericit. Cel mai probabil ai sa ma gasesti la o masa, cu 2-3 prieteni, sau intr-un parc citind o carte buna. Nu, nu Cancan. Sa stii si tu, aia nu e carte. 
Nu ne cauta in contexte (sorry, Miha), n-ai sa ne gasesti. Noi nu avem nevoie de fond de ten si nici de silicoane exagerate, noi credem ca avem mai mult de oferit, nu doar o imagine de papusa. Noua ne pasa de omul de la masa de-alaturi si preferam sa-l ajutam chiar daca e beat si murdar si nu-l batjocorim fiindca e fun. Noi intoarcem capul cand vedem un amarat si-l ridicam de jos, nu ne prefacem ca nu e acolo. Voi nu flegmam pe trotuar, noi nu aruncam gunoi in lacul din Cismigiu. 
Voi, in schimb, sunteti ca niste nenorociti de melci, lasati dare scarboase pe unde va duceti. M-am saturat de gunoaiele voastre, m-am saturat sa aud manele cu dedicatii la party-uri de garsoniera, ni s-a urat de criticile voastre "ute-te si tu, fataaaaah, ce urata e si stramba aia". Bah, @#$%^ mama ma-tii, cum poti sa-i spui tu unui om pe care nu-l cunosti, ce e urat?! Bai, tu ai vazut ochii aia? Ai vazut cu cata viata se uita la tine? Chiar daca-i vezi, n-ai sa-ti dai seama fiindca nu poti, te-miedica ochelarii "da" musca turbata cocotati pe un bot de femeie nesigura. Baaai, oamenilor, cat de ipocriti sa fiti sa-i spuneti unui om ca e x,y,z cand n-ati vorbit nici 5 minute? 
Uite, eu te las sa spui ce vrei, si am sa-ti dau toata dreptatea, dar trebuie sa treci de un hop. Vorbeste cu mine, macar 5 minute, fata in fata, si-apoi spune ce vrei. Dar trebuie sa ai curajul sa ma infrunti macar 5 minute, 4 daca pierzi tramvaiul 11. Dar trebuie sa treci de hopul asta, fara el, esti un nimeni care injura un stalp.
PS: n-am nimic cu Kaos, dar nici n-am sa-i fac statuie
PS2: n-am nimic cu persoana, ci cu specia in sine
PS3:"Noi" nu suntem doar 2

7 comentarii:

  1. N-ai nimic cu kaos dar l-ai enumerat de doua ori... tu ai vorbit cu el 5 minute? face to face. ai avt curajul sa ma infrunti? sa ma privesti in ochi? nu, n-ai avut... ai scris postul asta degeaba...si daca esti pitzipoanca pe care o descrii in text? daca te iei si tu de oameni asa cum nu-ti place? logica ta intra intr-o punga de seminte; cam asta e concluzia; avem blog si facem pe desteptii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Omule, daca asta e concluzia ta e clar ca n-ai inteles nimic. Te-am mentionat fiindca o anume bloggarita pare sa te idealizeze si mi se pare putin cam mult. N-am zis nimic de tine, nici de rau, nici de bine, ci doar am spus ca nu-ti fac statuie. Care e problema, te asteptai sa-ti ridic monument? Banuiesc ca nu. Pai si atunci de ce sari ca ars? Si nu, nu-s nici pitzipoanca si nici seminte nu mananc. Acum tu cazi in propria plasa, vezi pe unde calci.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu e mare lucru ca eu sa nu te inteleg, insa mare lucru e ca nici tu nu te intelegi; o anumita bloggerita pare sa ma idolatrizeze... si? asta intreb si eu, care e problema? n-ai alta treaba? vorbesti de carcoteala dar faci exact asta, carcotesti - tu ni citesti ce scrii?... nu am nicio nevoie iminenta sa fiu luat drept reper,si nici n-am facut public asa ceva, drept urmare nu era cazul; In subsidiar, te framanta grija...
    n-am niciun stress, ma irita doar modul imatur in care hotul care striga prindeti hotul
    atat

    RăspundețiȘtergere
  4. PS :sa te vad 5 minute face to face cu mine, daca mai atata elocinta...

    RăspundețiȘtergere
  5. N-ai decat sa ma vezi. N-am sa-mi schimb parerea doar fiindca esti tu sau un altul in fata mea si nu un monitor. Am tot dreptul din lume sa gandesc si sa spun ce vreau, ca si tine, de altfel.Fiecare cum poate. Hai sa nu ne mai invartim in cerc. Nu te mai ambala din orice, esti doar un nume intr-un post. Putea sa fie oricine, dar s-a intamplat sa fii tu. Mare fasss.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cata redundanta...!!!!!
    "....doar un nume intr-un post"

    Asta vine in favoarea unei teorii de ale mele.
    voi femeile sunteti toate la fel(enervanta treaba) iar barbatii..tot asa.
    Ce dracu o'm cauta in vietile noastre nu stiu:))

    RăspundețiȘtergere